horecaflash.jpg

Dankzij Horeca Vlaanderen kunnen uw werknemers (sinds 1 december 2015) maximaal 360 overuren per jaar presteren, zonder dat u daarop enige sociale of fiscale bijdrage moet betalen. Wat u de werknemer betaalt, steekt hij integraal op zak, zonder belastingen!

Lees verder

  • Aangemaakt op .
logo-westtoer.png
Realiseerde uw team het meest innovatieve toeristische project in de voorbije drie jaar? Bent u de persoon die het West-Vlaamse toerisme het meest stimuleerde en hielp ontwikkelen? Wie verdient beloond te worden voor de voortrekkersrol die hij of zij de afgelopen jaren heeft gespeeld op vlak van het West-Vlaamse toerisme? Dan is dit het moment voor erkenning!

Lees verder

  • Aangemaakt op .
wurgcontract_web.jpg

Geacht lid,
Beste ondernemer,

Horeca Vlaanderen, Horeca Brussel, Horeca Wallonië, De Belgische Brouwers en de Federatie van Belgische drankenhandelaars ondertekenden in december 2015 een gedragscode die de brouwerijcontacten voor een deel heeft versoepeld.
Initieel waren deze versoepelingen enkel van toepassingen voor contracten afgesloten, verlengd of gewijzigd vanaf 1 maart 2016, maar vanaf 1 maart 2018 zijn ze ook van toepassing voor alle bestaande contracten.

De volledige gedragscode en wat deze versoepelingen juist inhouden vindt u hier. Horeca Vlaanderen lanceerde eerder ook al een checklist brouwerijcontracten (PDF).

Twijfelt u of uw contract in aanmerking komt voor deze versoepelingen? Als lid van Horeca Vlaanderen kan u uw contract kosteloos en in vertrouwen laten nalezen door onze juridische dienst (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. ).

Verzoeningscommissie 

U kan de mogelijke aanpassingen in uw drankafnameovereenkomst zelf vragen aan uw drankenhandelaar of brouwer, verwijzend naar de gedragscode. Om eventuele geschillen tussen horecaondernemers en drankenhandelaars of brouwers op te lossen is een verzoeningscommissie opgericht. In eerste instantie is het de bedoeling dat de uitbater en de drankhandelaar of brouwer zelf tot een overeenkomst komen waarin de gedragscode correct wordt toegepast. Als dit niet lukt kunnen leden van Horeca Vlaanderen dit geschil inleiden bij de verzoeningscommissie.

De eerste zitting van deze commissie staat gepland op 23 februari. Als u er onderling met uw brouwer of drankenhandelaar niet uitgeraakt, dien dan tijdig uw dossier in.

Hoe een dossier indienen?
Lees hier hoe u uw dossier kan indienen. Aarzel niet om ons te contacteren bij eventuele vragen.

Horeca Vlaanderen organiseert, naast de café-opleiding, dit voorjaar specifieke opleidingen over drankafnameovereenkomsten:

 

Infosessies gedragscode drankafnameovereenkomsten: Nu ook voor bestaande contracten!

 

Welke afspraken werden gemaakt? Welke rechten hebt u nu? En wat kan dit voor uw zaak betekenen? Na dezekosteloze opleiding bent u beter gewapend om te onderhandelen met uw brouwer of drankenhandelaar om meer vrijheden te bekomen.

Data en locaties:

31-01-2018 – Aalst
22-02-2018 – Leuven
06-03-2018 – Brugge
19-03-2018 – Genk
29-03-2018 – Antwerpen

Informatie en inschrijven: https://www.horecavlaanderen.be/academie/infosessie-gedragscode-drankafnameovereenkomsten

Café-opleiding: Opleidingstraject n.a.v. de gedragscode drankafnameovereenkomsten

Een van de afspraken uit de gedragscode bepaalt dat de horecafederaties praktijkgerichte opleidingen zullen aanbieden met als doel het aantal faillissementen in de sector sterk te verminderen. Deze opleiding is verplicht voor alle cafébazen die een drankafnameovereenkomst tekenen en wordt dusdanig ook als voorwaarde opgenomen in het contract. Dit traject omvat zeven modules en gaat van start op 6 maart te Gent. De prijs voor het volledige traject is €420 per persoon (exclusief BTW), leden van Horeca Vlaanderen krijgen een korting van €100 en betalen €320.

  1. Startersopleiding, inleiding in het businessplan en gedragscode
  2. Prijszetting, up-selling en fiscaliteit
  3. Sociaal beheer voor cafés
  4. Autocontrole (HACCP): Voedselveiligheid via goede hygiënepraktijken
  5. Gecertificeerd Bierschenker (twee dagen)
  6. Bar Basics: Hoe organiseer ik mijn bar?
  7. Businessplan in de praktijk (facultatief)

Meer informatie: https://www.horecavlaanderen.be/cafe-opleiding




  • Aangemaakt op .

© Horeca Regio Poperinge
Contactpersoon: Freddy Dequeker, Grote Markt 34, 8970 Poperinge
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. | 0478 50 54 26
Cooked and Spiced by Tasty Creations
Powered by LMD