Skip to main content

Uitstel van betaling
Unisono-factuur

Geachte ondernemer,
Beste lid,

Na overleg tussen het unieke platform Unisono (een samenwerking tussen Sabam en de Billijke Vergoeding) en Horeca Vlaanderen is er een oplossing voor horecazaken gevonden wat betreft de Unisono-factuur :

  • Voor openstaande facturen verlengt Unisono de betaaltermijn met 60 dagen en zullen ze géén herinneringskosten aanrekenen.
  • Unisono schort het versturen van facturen voor dagelijks muziekgebruik tijdelijk op voor ondernemingen die gesloten zijn wegens de maatregelen genomen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.

Zo willen wij er mee voor zorgen dat zelfstandigen en bedrijven de nodige zuurstof krijgen om de verplichte sluitingsperiode te overbruggen. Horeca Vlaanderen is blij met deze constructieve stap en zoekt verder naar oplossingen, want elke euro telt op dit moment voor onze sector. Beide partijen beseffen dat de auteurs /artiesten en de horeca rechtstreeks met elkaar verbonden en dus getroffen zijn in deze periode.

Wij blijven verder ijveren voor een goede oplossing om zoveel als mogelijk verder zuurstof te geven aan onze horeca-ondernemers.

Meer informatie kunt u terugvinden op de website van Unisono https://www.unisono.be/nl. U kunt Unisono telefonisch bereiken via 02 286 82 11. Dit kan elke werkdag van 9u30 tot 13u.

Wij blijven volop inzetten bij verschillende stakeholders om voor uw belangen te strijden!

Met vriendelijke groet,
Horeca Vlaanderen